Based in New York City since 1996, Alejandro Diaz is originally from San Antonio, where he developed an exciting and pertinent body of work exemplifying the complex and visually rich cultural milieu particular to South Texas and Mexico. Diaz’s conceptual, campy, and political cardboard signs—which he began making and selling on the streets of Manhattan in the late 1990s—are emblematic of his humour-infused politics and his involvement with art as a form of entertainment, activism, and public intervention. His ongoing series of cardboard signs continues to evolve, with some sayings now produced in neon.
In 2007, Diaz was the recipient of the prestigious Louis Comfort Tiffany Foundation Award, and in the following year he was selected to participate in the renowned group exhibition Phantom Sightings: Art after the Chicano Movement at the Los Angeles County Museum of Art (LACMA). Most recently Diaz was included in a major travelling exhibition called ¡Printing the Revolution! The Rise and Impact of Chicano Graphics, 1965 to Now, which opened in 2021 at the Smithsonian American Art Museum, Washington, D.C.
Establecido en la ciudad de Nueva York desde 1996, es originario de San Antonio, Texas, donde desarrolló un cuerpo de trabajo emocionante y pertinente que ejemplifica el entorno cultural complejo y visualmente rico particular del Sur de Texas y México. Los letreros de cartón conceptuales, extravagantes y políticos que Diaz comenzó a fabricar y vender en las calles de Manhattan, a fines de la década de 1990, son emblemáticos de su política infundida de humor y su participación en el arte como una forma de entretenimiento, activismo e intervención pública. Su serie actual de letreros continúa evolucionando ahora con algunos refranes producidos en neón.
En 2007, Diaz recibió el prestigioso Louis Comfort Tiffany Foundation Award y, al año siguiente, fue seleccionado para participar en la renombrada exposición colectiva Phantom Sightings: Art after the Chicano Movement en Los Angeles County Museum of Art (LACMA). Más recientemente, fue incluido en una importante exposición itinerante llamada: ¡Printing the Revolution! The Rise and Impact of Chicano Graphics, 1965 to Now, que se inauguró en 2021 en el Smithsonian American Art Museum, en Washington, D.C.
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